Sunday, January 2, 2011

ni ke kehidupan?? part 1

arrgghh!! mengantuknye sambil aku mengeliat kucing 1 minit..tu lah ayat pertama yang timbul bila aku bangun pagi-pagi..pas tu aku tengok ar jam..la dah pukul 10.30 aku kata dalam hati..ckp kuat2 takot mak dengar..hehe..tak pasal-pasal dengar ceramah perdana ..mana taknnya sbb bangun lambat ke keja..hehe..

bangun je terus aku pergi bilik adik perempuan aku..nak tau nape aku melawat bilik adik aku..?? aku curi-curi ambil broadband dia..hehe..sshhuu...jangan bagi tau dia tau..hehe..tengok buruk takperangai aku..bukan nk terus pergi berus gigi ke, mandi ke, nak tau tak  time aku tulis blog nie pun aku belum berus gigi dan mandi lagi tau..haha...buruk punya perangai!!!

bukan aku taknak mandi lagi..bangun-bangun dah ujan...sejuk oo..tu yang tido lena sangat tu..hehe..orang kata tido time hujan nie best oo..tambah-tambah kalau dapat mimpi yang best-best..tol tak kawan-kawan!!
bangun je perkara kedua yang aku buat, aku on ladtop aku lah..kan dah dapat beruk band..kalau tak sia-sia la aku ambil beruk band nie kan..hehe..lepas dah on ladtop, macam biasa aku kemas tilam dan cadar...rajin tak?? hehe..bila dah kemas sementara tunggu ladtop berfungsi sepenuhnya aku baru pergi bilik air..korang pikir sendiri la aku yang aku buat..jangaan fikir lucah sudah!!

korang nak tau..lepas je aku keluar dari tandas..aku rasa punya la sakit satu badan..seluruh sendi dan tulang terasa sakit..tapi aku buat tak tau je..dah biasa jadi macam nie..dah tau dah sebab ape..sah!! sebab aku buat kerja semalam..penat agaknya..lagi pun tiap-tiap malam tidur lambat..kul 3.00 pagi baru tido..main game la..tengah best main game tetiba telefon aku berbunyi..sape lah call aku pagi-pagi buta nie..

arrgh!!! padam pulak ladtop ne!! penat aku tulis!! selamat la ada auto save..hehe..kejadian nie baru je berlaku bukan malam tadi..ok kita sambung balik k..

aku tengok la sape yang call..hehe..dah agak dia call..sebelum dia tido mesti dia call aku..ntah la kenapa..maybe suara aku boleh buat dia tido lena kot..(perasan nk mampos aku ni) aku sembang lah dengan dia samapi dia cakap nak tido..tak lama pun dalam 8 minit je..pastu aku sambung main game..hehe..
lepas ladtop aku berfungsi sepenuhnya..benda pertama yang aku buat...ape lagi..buka facebook la ape lagi..tp buka facebook pun buat aku geram je..mana tak nya..ruangan chat tak berfungsi..salu jadi macam nie..tak tau la kenapa..geram je!! tapi nak geram pun tak guna..aku buat keputusan tengok movie.."greet teacher onishuka" haa..korang mesti dah biasa tengok kan cerita nie..best gila kan..kan..kan.. aku tengok cerita nie sambil makan nasi lemak yang mak aku buat..memang A la mak masak..i like it...hehe..korang nak rasa ke??
dah abis..haha.. kenapa aku kata cerita nie best?? sebabnya banyak pengajaran tau..cerita nie mengajar tentang erti persahabatan..hehe..sampai nangis-nangis aku tengok..haha..(betul ke??)

ok lah korang..kalau aku nak cerita nie, 7 hari 7 malam pun tak abis..ni baru aku cerita kehidupan aku dari jam 10.00 sampai jam 1.00 t.hari..dah panjang menjela macam nie...kalau korang nak tau nie lah kehidupan aku bila tak  buat kerja sangat..dok mengadap ladtop je memanjang..hehe..

ape-ape pun korang ikut lah nasihat aku nie..

BUATLAH  SESUATU  YANG  BERMAKNA  DALAM  KEHIDUPAN  ANDA  SEHARIAN..



No comments:

Post a Comment

online tv for you!!