Monday, December 20, 2010

Kenapa aku buat blog??

Kenapa aku buat blog??

itu lah persoalan yang aku tanya dalam diri aku? dh la aku nie kategori pemalas ar gak.korang ase cm ne? korang bukan kenal aku sangat pun kan..hehe..wat blog nie mesti nk kena up date ari2kn?? untuk pengetahuan korang aku mula terlintas nk wat blog nie sbb aku jeles ar tengok blog2 korang semua 2..ingt korang je ke yg bley menaip..aku pun bley gk..ade ase tercabar cikit ar..tengok aku bley gak ape menaip...maybe lambat cikit ar dari korang semua 2..korang ley ar banyak pengalaman..aku baru je nk menaip..korang dah condem, bkn condom ye!!!! nant xpasal2 aku kena gam!! cm ne melayu nk maju nie..ape la yg aku melalut nie kan..haha..korang layan je lah..

Sebenarnya de sbb2 lain aku wat blog nie..korang nk tau pe?? haa..tengok bawah nie!!!

syarat yang pertama!!(cm dialog dalam crita P.Ramli 2)

1. Blog korang sungguh xbest!! slamber je ckp..slmt korang 2 yg tulis blog nie xde dekat..klu x sah aku kena       penerajang korang kn3..haha

2. Tercabar untuk sama2 bergelar blogger cm korang semua..ade dapat Award ke wat blog nie hah!!

3. Xnk ketinggalan zaman..kiranya aku ni da daya maju ke depan gak ar..kn aku wat blog kn..kn..kn.. aku masih mengikut perkembangan teknologi..ce..ce..ce..

4. Org cakap aku nie berbakat besar dalam tulis blog nie..Tol ke?? org ckp k, bkn aku yg ckp..hehe..

5. Mengalami sindrom keboringan melampau..so nk jadi xboring..aku wat blog!! pandai x aku mengisi masa lapang..benda yg berfaedah 2 kn..kn..kn.. korang dapat baca..xnk bc sudah!!!!

6. Dapat memberi ilmu kt sape yg bc blog aku nie..tol x?? korang bc dapat ilmu x?? tipu ar kluckp x dapat kn..tipu dosa tau!!!!!!!!

7. Dapat pahala..ape!! korang kata aku mengarut!! xcaya ek?? nk bukti?? cuba bc balik syarat yg ke-6..
dapat bagi ilmu kn bila korang bc..so dapat pahala ar sbb bg ilmu kt korang..so betul la kn aku ckp..sj je  nk wat aku emo!! sabar2( dalam loghat jawo)

8. Dapat luahkan isi hati, perut, limpa n ape ape je lah yg bersangkutan..yela..nk luahkan kt korang bkn korang nk dengar..aku tulis nie pun belum tentu korang baca kn..sediy aku..huhu.. jd ngn tulis nie la dapat luahkan segala isi ati..xla dok pendam je..dari korang gaduh2 beh bek korang wat cm aku..maki je ape pun bila x puas ati 2 dalam nie..haha..puas ati aku!!

9. Dapat berkongsi masalah ngn korang..harap2 cm 2 la..korang ley bagi pendapat ape..kn ade ruang komen kt bawah 2..ape da..

10. Orang ckp(org ckp ag, bkn aku ke yg tulis) blog nie ley wat duit..2 sbb la aku wat blog nie..haha..korang xpercaya?? tanya aku!!

hahaha..2 lah serba sedikit untuk pengetahuan korang nape la aku wat blog nie..klu korang fikir cm ape yg aku fikir nie kn..2 pun klu korang bijak cm aku ar..klu korang x bijak..mesti korang wat aktiviti yang x berfaedah untuk mengisi masa lapang korang 2 kan..cm melepak!! mengorat!! mengumpat!! menrokok!!  dan banyak ak men lah.. klu la korang kata semua aktiviti men 2 berfaedah.. korang bg 10 sbb cm aku bg nie..tunjuk kt aku!! bawu aku caya!! dh la.. ckp banyak ngn korang nie pun bukan da perubahan pun..terang p la cm ne pun..klu xnk wat anjakan paradidma gak..xnk gk la..masih duduk di tahap lama..xtau la..korang  mmg x bijak cm aku kata td 2.. maksud aku berubah 2 adalah carilah altenatif untuk mengisi masa lapang..aku bg klu(pembayang) cikit sbb aku syg ngn korang semua.. love u all..

BERUBAH K!!!

No comments:

Post a Comment

online tv for you!!